کلینیک درمانی

در این وبلاگ از خدمات انواع کلینیک ها مطلع می شوید

کلینیک درمانی

در این وبلاگ از خدمات انواع کلینیک ها مطلع می شوید

۱۹
اسفند ۹۷

درست همانگونه که احتمالا همیشه مادرتان به شما گوشزد کرده، باید صاف بایستید. حالت اشتباه بدنی، علت مشکلات متعدد عضلانی اسکلتی است. در اینجا نحوه ی ایجاد حالت بدنی صحیح در هنگام ایستادن را بررسی می نماییم.

با چشمان خود شروع کنید. به اطراف خود نگاه کنید. توجه کنید که چه تعداد از اطرافیان شما به سمت پایین نگاه می کنند. سپس به شانه ها و کمر این افراد نگاه کنید. این افراد به سمت جلو خم شده اند و حالتی شبیه پیری زودرس گرفته اند. بنابراین، با نگاه به مقابل، تصویر جدید بدن خود را شروع کنید: به طور مستقیم به چشمان مردم، به افق، به جهان اطراف و بالاتر از خود نگاه کنید. همه ما زمان زیادی را صرف زل زدن به گوشی یا کفش های خود کرده ایم. حال زمان آن رسیده است که واقعا دنیای اطراف خود را بشناسیم و به مقابل به طور مستقیم نگاه کنیم.

 

بهترین نحوه ی درست ایستادن

 

سپس چانه خود را بالا بیاورید. بالا بردن چشم ها به تنهایی کافی نیست. چانه ی خود را به سمت بالا بیاورید و دقت کنید که چه اتفاقی برای گردن شما می افتد. انحنای گردن تغییر می کند؛ وزن جمجمه شما، که مغز عظیم شما را نگه داری می کند، در حال حاضر روی ستون فقرات شما متمرکز است. جریان خون و مایع مغزی نخاعی شما مسیرهای نرم و صحیح را در رایانه ذهنی شما طی می کنند. اینکار باعث می شود از مصرف انرژی بیش از حد جلوگیری شود و به سلول های عصبی بدن که اطلاعات زیادی را انتقال می دهند اکسیژن کافی برسد.

 

مطلب مرتبط: درمان گردن درد

 

شانه های خود را عقب تر از لگن قرار دهید. با چرخش شانه به جلو در زمانی که با انگشتانتان روی گوشی و یا صفحه کلید کامپیوتر ضربه می زنید، شانه هایتان در یک حالت بسته گیر می کنند. اسکاپولارهای موجود در کمر شما به سمت جلو و خارج حرکت می کنند و عضلاتی که آنها را هدایت می کنند، به دلیل موقعیت بیومکانیکی نامناسب تضعیف می شوند. با چرخش به جلو، شانه های چرخان شما (چهار تاندون که حرکت شانه شما را هدایت می کنند( به استخوان آکرومیون فشار می آورند. این موضوع زمانی که سعی می کنید دست خود را بر روی سر خود ببرید، باعث ایجاد احساس درد می شود.

همانطور که شانه های شما به سمت عقب می چرخند، شکم خود را به داخل بکشید و منقبض کنید. هر آنچه که در قسمت بالای کمربند قرار گرفته شامل ماهیچه های شکم شما و چربی هایی که ماهیچه را پوشانده اند وزن زیادی را بر ستون فقرات شما تحمیل می کنند. سعی کنید در این حالت یک لیوان آب را در مقابل خود نگه دارید و متوجه شوید که انجام اینکار حتی برای چند دقیقه چقدر دشوار است. بدون استفاده از انقباض عضله و قدرت شکمی، کمر شما باید شکم را به همین صورت در تمام طول روز نگه دارد.

در حالیکه شکم خود را به داخل منقبض کرده اید، نفس عمیقی بکشید. تصور کنید که ریه های شما دارای سه بخش برای پر کردن هر نفس است. ابتدا فضای پایین را پر کنید که در قسمت ناف شما احساس می شود. بعد، قسمت سینه خود را پر کنید و در نهایت، قسمت بالای قفسه سینه خود را پر کنید. توجه داشته باشید که شانه های شما به عقب رانده می شوند، ریه های شما بلند می شوند، و شکم شما به سمت داخل جمع شده است. در این حالت جهان را ببینید.

 

 

در حالیکه شانه های خود را صاف نگه داشته اید باسن خود را کمی به سمت جلو بیاورید. این فقط سربازان نیستند که می توانند صاف و با غرور بایستند. حال به همین صورت صاف به جهان قدم بگذارید. با حفظ حالت صاف پشت میز بنشینید و موقعیت بدنی صاف خود را به همین حالت نگه دارید. مادرتان به شما افتخار خواهد کرد، و مفاصل شما دیگر آسیب نمی بینند و دچار درد نمی شوند.

بدن به طور کلی به طوری طراحی شده است که در هنگام ایستادن صحیح، انرژی مصرفی کمینه است. عضلات اصلی آرام هستند و تنها واکنش های موضعی برای حفظ تعادل در فعالیت ها نیاز هستند. حالت بدنی صحیح زمانی صورت می گیرد که لاله گوش، سر شانه، استخوان اتصال دهنده لگن و ران، زانو در خطی کاملا عمود بر کف قرار دارند.

 

همه ی این کارها به تمرین و نظم و انضباط نیاز دارند. تلفن، رایانه، الکسا و سیری خود را برای یادآوری انجام این تمرینات ساده به طور منظم تنظیم کنید. شما با افزایش سن به طور طبیعی دچار خمیدگی پشت می شوید، با حالت بدنی ضعیف و نادرستی که به دیسک و مفاصل ستون فقرات خود اضافه می کنید می توانید احتمال ابتلا به آرتروز را بالا برید. و همچنین تضعیف عضلات شکمی باعث می شود که شما دچار کمردرد شوید. تصویر بدنی خمیده و سالخورده هیچ سودی برای شما نخواهد داشت.

برای مقالات بیشتر به سایت آسود کلینیک مراجعه کنید.

منبع:  نحوه ی درست ایستادن

نظرات  (۱)

۱۹ اسفند ۹۷ ، ۱۰:۴۲ قیمت انواع لوستر
سپاس. مطالب خوبی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی